Adio Facebook si bun venit aplicatiilor de mesaje

Facebook a recunoscut la inceputul acestei luni un fapt nu prea promitator: o scadere in utilizarea zilnica, in special printre adolescenti. Cu alte cuvinte, adolescentii sunt inca pe Facebook dar nu mai folosesc reteaua de socializare asa cum o faceau.

Migrarea si preferintele adolescentilor sunt indreptate catre aplicatiile de mesaje ca WhatsApp, WeChat, KakaoTalk, ChatOn sau BBM facand astfel din reteaua de socializare Facebook o victima. Printre prietenii tinerilor pe Facebook se numara mamele, tatii, unchii, matusile ce publica mesaje inspirationale, imagini cu animale dragute si (soc si oroare) comenteaza la fotografiile tinerilor. Nu mai este o surpriza faptul ca Facebook nu mai este un loc pentru a publica statusuri fara inhibitii ci doar o cale de comunicare pastrata de tineri doar pentru faptul ca este folosit de toata lumea.

Toata distractia s-a mutat, pe telefoanele mobile

Atunci cand aplicatii de mesaje ca WhatsApp au intrat pe piata in 2009 au parut ca amenintari pentru operatorii mobili. Operatorii mobili au estimat pierderi in valoare de 23 miliarde de dolari in 2012 datorate scaderii numarului de SMS-uri trimise. Acum, aceste servicii de mesaje devin amenintari si pentru retelele sociale.

WhatsApp este cel mai popular serviciu de mesaje in Anglia, si, potrivit Mobile Marketing Magazine, acest serviciu are mai mult de 350 de milioane de utilizatori pe luna activi la nivel global. Aceste statistici face din WhatsApp cel mai mare serviciu de mesaje din lume, are chiar mai multi utilizatori ca Twitter care numara doar 218 milioane de utilizatori lunar.

Mare parte din cauzele migrarii este datorata prezentei persoanelor in varsta pe Facebook. Un alt factor este dat de ceea ce ofera serviciile de mesaje: convorbiri private cu persoane cunoscute in viata reala. In locul urmaririi persoanelor necunoscute pe Facebook, aplicatiile alternative de mesaje promoveaza chatul in timp real cu diferite grupuri de prieteni reali.

 
Via: The Guardian

Citește și alte articole:

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *