G DATA Password Manager te ajută să îți organizezi parolele

G DATA

O parolă pentru fiecare – conturi de e-mail, conturi de social media, smartphone-uri, ATM-uri, magazine online. Acest lucru apasă pe umerii multor persoane. Conform unui studiu realizat de agenţia digitală Bitkom, 36% dintre germani se simt copleșiți de numărul de parole. Un manager de parole ajută la organizarea numeroaselor parole și, în același timp, asigură mai multă securitate. â

Un modul Password Manager, ușor de utilizat, a fost integrat în G DATA Total Protection. Funcţia criptează datele sensibile, cum ar fi numele de utilizator și parolele, într-o bază de date de pe hard disk.

Noul modul G DATA Password Manager memorează parolele pentru magazine online, forumuri și conturi de e-mail. Password Manager apare ca o pictogramă în browser, la instalare și, dacă este cazul, salvează fiecare parolă necesară pentru site-urile utilizate pentru accesarea conturilor criptate. Datele sunt criptate și stocate pe hard disk şi doar utilizatorul poate avea acces la aceste date, folosind o parolă master. Integrarea acestui modulul reprezintă sfârşitul parolelor nesigure şi a notiţelor de pe fiţuici de hârtie.

Expertul G DATA în securitatea datelor, Tim Berghoff, cântărește argumentele pro și contra parolelor în intrarea sa de pe blog și oferă patru sfaturi pentru securizarea conturilor.

El pledează în special împotriva folosirii aceleași parole pentru mai multe conturi:

„Motivul este simplu. Dacă parola utilizată pentru securizarea contului de e-mail sau a rețelelor sociale este furată, un atacator are acces la identitatea voastră online. Acest lucru este ca şi cum aţi pierde o cheie universală care se potriveşte la toate yalele uşilor locuinţei voastre.”

Sfaturi de securitate de la G DATA

  • Verificați pe site-uri web, cum ar fi leakedsource.com sau haveibeenpwned.com, dacă adresa voastră de e-mail sau numele de utilizator apar în rezultatele căutării. În cazul în care apar, nu intraţi în panică. Asta nu înseamnă neapărat că cineva a abuzat de conturile voastre de utilizator. Cu toate acestea, modificați parola în cauză sau ștergeţi imediat contul respectiv dacă acesta nu mai este utilizat.
  • Instalaţi un manager de parole. Principiul este extrem de simplu: generați o parolă puternică și suficient de complexă, care îndeplineşte toate cerințele, dar care nu trebuie să fie memorată – programul va face asta în locul vostru.
  • Creați o prezentare generală și, dacă este necesar, schimbați parolele. Pentru a începe crearea unei imagini de ansamblu, poate fi de ajutor să alcătuiţi o lista cu toate conturile şi parolele asociate pe o coală de hârtie, nu pe computer. În cazul în care este evident faptul că aceeași parolă este utilizată pentru mai multe conturi de utilizator, schimbaţi toate parolele. Totuşi, schimbarea parolelor nu înseamnă adăugarea unor numere consecutive, de genul Parola1, Parola2, etc. Gândiți-vă la o nouă parolă sau generați una folosind managerul de parole.
  • Aplicaţi autentificarea 2-factor în cazul în care este posibil. Opțiunile corespunzătoare sunt numite în mod uzual „a doua fază a conectării„, „confirmare Login” sau similar. Facebook, LinkedIn, Dropbox, Google, PayPal și o serie de alți furnizori im-portanţi de servicii oferă această opțiune.

Mai multe informaţii despre parole găsiţi pe blogul G DATA gdatasoftware.com

Citește și alte articole:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *