Idei pentru un blog profitabil și de succes

Blog

Acest articol are o premiză simplă: nu poți întreține pe termen lung un blog, DACĂ nu ai și profit. Poți fi multumit o perioadă, chiar dacă nu ai rezultate, însă, după o vreme, vei renunța. Nimeni nu investește continuu efort, fără să obțină rezultate. Blogging-ul a trecut demult de etapa de pasiune și a ajuns o afacere iar unele servicii seo te pot ajuta foarte mult în drumul tău. Și, ca orice afacere, are câteva reguli pe care trebuie să le respecți pentru a fi eficient și a genera profit.

Întâi și cel mai important, care e scopul pentru care scrii?

Există două tipuri de blog-uri: personale și de companie. Amândouă se cheama blog, dar logica lor e cât se poate de diferită. Dacă e blog personal atunci vrei cât mai mult trafic iar banii apar prin monetizarea acelui trafic. În cazul de față, traficul este “produsul” pe care îl vinzi și cu cât e mai mare, cu atât mai bine.

În cazul unui blog de companie, scopul este să vinzi produsele companiei. Traficul nu este elementul principal pe care îl urmărești. Sigur, este foarte util. Până la urmă, dacă nu citește nimeni ce scrii, nu o să vinzi nimic, însă, nu te interesează traficul doar pentru trafic, ci cu scopul de a vinde produsele companiei.

Fiecare tip de blog are o abordare diferită pe care cam trebuie să o implementezi dacă vrei să fii și eficient. Ce trebuie să faci în cazul unui blog personal?

EMOȚII – cât mai multe emoții.

Conținutul tău este citit de oameni. Oamenii în general reacționează la emoții. Fără emoții nu ai interacțiune mare și fără interacțiune mare nu ai trafic, comentarii, engagement pe rețele de socializare și, în general, impact.

Statistic este mult mai usor să generezi interacțiune într-un grup de 100 de oameni aleși random cu un conținut cu emoții puternice decât cu un conținut specific despre o problemă oarecare. Dacă vreți, emoțiile sunt numitorul comun la care, în general, reacționează marea majoritate a oamenilor. După care sunt problemele specifice de interes pentru fiecare. Dar nu încerci să fii un blog de nișă – tu vrei cât mai mult trafic, așa că nu îți permiți să fii prea specific cu problemele abordate.

Articol pus la dispoziție de Radu Ciofu, SEOmark. Poți citi întreg articolul pe seomark.ro.

 

Citește și alte articole:

Lasă un comentariu: