Free cookie consent management tool by TermsFeed

Microsoft este furios in ultima vreme, atacand agresiv Google-ul oricand are ocazia. Ultima ocazie de acest fel este cea de pe infamul site „Scroogled”, unde Microsoft ataca Gmail pe motiv ca Google citeste e-mail-urile utilizatorilor sai pentru a le trimite mai apoi alte cu reclame.

Trebuie sa cunoastem, insa, putin istoria conflictului dintre cei doi giganti pentru a intelege cat de ridicol este totul. Sa ne întoarcem la 2004 pentru un minut. In acel an, marea dezbatere in mass-media cu privire la viitorul serviciu gratuit de webmail oferit de Google fost legata de „problemele potential lipicioase de confidențialitate.” (Sursa: PCMag). Jurnalisti, bloggeri si grupuri de propaganda, cum ar fi World Privacy Forum și Electronic Privacy Information Center, au luat parte la discutii, lucru care a determinat pe unii sa afirme ” Google mail este rau!”

Problema era ca Google ne citeste e-mail-urile, folosindu-se de informatiile astfel obtinute pentru a ne trimite anunturi. Lucru pe care Google il face intr-un fel, dar la fel si Microsoft, insa problema a fost musamalizata la vremea respectiva.

Acesta era un argument solid atunci, pentru ca tocmai ce intram intr-o noua era in care utilizatorii dadeau confidentialitate pe servicii. Era vremea in care Facebook se dezvolta de la un site pentru studenti la o retea privata. Inainte de aparitia aplicatiilor pentru telefoanele mobile. Inainte ca totul sa aiba un „share!”. Era un nou mod de a face afaceri si merita o examinare amanuntita.

Cativa ani mai tarziu, dupa cum s-a dovedit, se pare ca aproape nimenui nu-i prea mai pasa de intimitate. Poate unei parti din populatie. Dar pe scara mai larga – cea care implica milioane, uneori miliarde, de conturi de utilizator, este evident faptul ca marea majoritate a oamenilor au trecut peste preocuparile lor legate de confidentialitatea Gmail – si, mai nou, Facebook. In ziua de azi, peste un miliard de persoane permit Facebook-ului sa le vanda datele personale unor agentii de publicitate, de exemplu.

In cazul Google, oamenii au trecut peste aspect deoarece Gmail, la lansare, era in mod vizibil superior concurentei. Merita sa-ti vinzi o parte din intimitatea propriului suflet cu scopul de a face un salt dramatic inainte in e-mail.

Nu numai ca oamenii au trecut peste dezbaterile legate de problema confidentialitatii Gmail, dar au facut acest lucru in detrimentul serviciilor de e-mail oferite de Microsoft si Yahoo. Gmail are acum peste 425 milioane utilizatori, mai mult decat Hotmail (~ 360m) si Yahoo! Mail. Doar o treime din cei peste 25 de milioane de utilizatori Outlook.com au trecut la Gmail in momentul lansarii sale, insa este destul de greu de spus cati utilizatori din cei vechi mai are in prezent. Chiar daca Outlook.com a adus din nou Microsoft-ul in concurenta stransa cu Gmail, acest lucru nu inseamna ca a readuce in discutie problema „intimitatii” este o tactica de marketing inteligenta. Am spune ca este, mai degraba, una disperata.

Microsoft poate argumenta ca acesti cetateni indiferenti sunt doar neinformati. „Ignoranta este mama fericirii”, veti spune. Utilizatorii nu stiu acest lucru, dar ar trebui sa-l stie, astfel ca Microsoft va lua atitudine si-i va educa.

Pentru spirit, prin Scroogled: „Adresa ta de email nu este afacerea nimeni. Dar Google face din asta o afacere. Chiar daca nu sunteti utilizator Gmail, Google va citeste e-mail-urile personale trimise la Gmail si utilizeaza continutul acestora pentru a vinde reclame”.

Adevaratul motiv pentru care oamenii nu par a-si lua masuri de precautie suplimentare pentru a tine companiile departe de datele lor cu caracter personal, indiferent ca vorbim despre Google, Facebook sau oricare alta, este faptul ca efectele negative inca nu se vad. (Da, exista intotdeauna cazuri in care unde, cineva este concediat sau arestat pentru ca a postat ceva pe Facebook. Dar hai sa fim seriosi, oricine ar fi atat de prost incat sa posteze pe Facebook „Am jefuit o banca!”, chiar este prost, astfel ca va fi arestat si fara ajutorul Facebook-ului)

In cel mai rau caz, dupa cum Microsoft subliniaza pe Scroogled, anunturile par a fi din ce in ce mai bine directionate.

Share.
Avatar of Mihaela Savu

Pasionata de lumea virtuala, am decis sa ma alatur acestui proiect indraznet, care sper ca va va oferi toate informatiile de care aveti nevoie.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.