Studiu despre marketingul online bazat pe email

Cu siguranta internetul nu mai este la fel ca acum 10 ani iar un motor de cautare nu este singura sursa de informare sau cautare diverselor interese de pe internet. Marketingul in ziua de astazi nu se mai bazeaza numai pliante, radio sau TV. Promovarea continua a unui site nu se axeaza prin folosirea unei singure strategii ci se imparte pe mai multe ramuri, toate utile intr-o campanie performanta.

O sa va prezentam in acest articol un studiu interesant, realizat de Funnel Web Performance, acesta  ne ofera informatii interesante despre marketingul bazat pe email (campanii newsletter). Studiul discuta despre marketingul folosit de magazinele online pentru a informa posibilii cumparatori despre produse si/sau oferte.

Magazinele online ce folosesc ca strategie de promovare a produselor oferite campaniile newsletter trimit cel putin un mesaj de informare sau prezentare lunar. Sunt abonat la mai multe newslettere de la diferite magazine si va pot spune din propria experienta ca magazinele ce sunt destul de cunoscute ca brand nu fac spam trimitand sute de mesaje lunar ci trimit doar mesaje relevante. Un newsletter al unui magazin online ne poate prezenta oferte interesante iar unele magazine pot informa vizitatorii despre noile promotii doar prin intermediul mesajelor trimise pe email.

email marketing funnel 1

Studiul realizat de Funnel este bazat pe 297 magazine online din diferite categorii: IT, Fashion, Copii, Carti etc. conform graficului de mai sus. Magazinele care au trimis cele mai multe mesaje email au fost magazinele ce ofera produse fashion, IT, carti sau home.

email marketing funnel 3

Cat de performanta este o campanie bazata pe mesaje email? Conform Funnel, doar 29% dintre posibilii abonati la un newsletter si-au confirmat adresa de email. Magazinele online cu cea mai ridicata rata de validare a adresei de email sunt cele ce vand carti urmate de sport, auto si cadouri. Magazinele ce au cea mai mica rata de validare a adresei de email sunt magazinele din categoria Copii. Majoritatea magazinelor care fac marketing prin newsletter doresc doar colectarea unei adrese de email valida, doar 19% din magazine au colectat alaturi de adresa de email si numele abonatului.

email marketing funnel 4

email marketing funnel 5

Ce servicii folosesc magazinele pentru trimiterea de newslettere? Cel mai utilizat serviciu este MailChimp cu un procent de 27.44%. MailChimp va ofera informatii suplimentare despre mesajele trimise cat: statistici despre citire, despre accesarea linkurilor din email. 17.68% din magazinele din studiu nu folosesc un serviciu care sa le ofere statistici despre mesajele trimise.

Despre dezabonarea de la un newsletter. 96% din magazine au afisat in mesajele trimise un link prin care orice abonat isi poate edita abonarea la un newsletter pe cand 5% dintre acestea nu ofera utilizatorului informatii despre dezabonarea de la newsletter.

Sursa: Funnel.


Subiecte:               
Citește și alte articole:

Comentează: