Tendinte in marketingul online in anul 2014

24-27 februarie 2014, Barcelona, Mobile World Congress. 26-27 februarie 2014, Bucuresti, Digital Marketing Forum. Un numitor comun: produsul.

La evenimentul din Spania, brandurile de top ne prezinta cele mai noi produse, evenimentul din centrul zonei balcanice (dupa cum afirma Ilyan, Creative Director la ilyan.com) organizat de Evensys vine sa ne invete cele mai bune strategii si trendurile anului 2014 in materie de vanzari pe Internet.

Printre temele abordate in cadrul conferintei care a avut loc in prima zi a evenimentului, la care au luat cuvantul oaspeti din tara si din strainatate, s-au numarat: trendurile anului in digital marketing, eterna dilema – vinde sau nu internetul, miturile marketingului online si cele mai eficiente strategii in materie de advertising.

De la studii de caz la idei si solutii, concluzia pare unanima: orice brand, indiferent de produsul pe care il comercializeaza, daca doreste sa vanda, trebuie sa isi cunoasca clientul. Vorba romaneasca: „Clientul nostru, stapanul nostru„. Iar viitorul in marketingul digital, tip de marketing care in ultima vreme castiga din ce in ce mai mult teren, dovada faptul ca evenimentul de astazi de afla deja la a opta editie, este targetarea. O dovada certa ca acesta este trendul viitorului este algoritmul de cautare Hummingbird de la Google.

La fel de important ca targetarea este designul site-ului. Un design atractiv, user-friendly, va determina potentialul client sa revina si sa se transforme in client propriu-zis. Nu trebuie sa fie uitat nici designul adaptativ, caci online-ul pierde usor teren in fata mobile-ului.

O estimare a specialistilor este aceea ca in maximum doi ani mobile-ul va devansa online-ul, iar concluzia pe care o putem trage de aici este ca orice brand trebuie sa isi indrepte atentia spre mobile daca vrea sa isi pastreze pozitia pe piata.

Un alt subiect abordat in cadrul Digital Marketing Forum 2014 a fost mitul in marketingul online. Iar mitul numarul unu este acela ca Inernetul nu vinde. Poate nu vinde asa cum si-ar dori-o producatorii, dar statisticile arata ca 48% sin clinetii din Romania se informeaza online inainte de a cumpara. E adevarat ca din acestia doar 36,5% cumpara online (si aici vrobim de orice tip de produse), dar pentru Romania, o tara in care istoria Internetului este relativ tanara, cifrele mi se par multumitoare, cu posibilitate de crestere pe viitor. Tot ce trebuie sa faca un brand este sa invete sa isi pozitioneze mesajul, sa invete sa-l conceapa intr-o maniera care sa-l atraga pe utilizator, potential si viitor client.

Concluzia clara pare sa fie una singura: doar cel care se adapteaza schimbarilor rapide care au loc pe piata va castiga.

In cea de-a doua parte a conferintei, cei interesati au putut alege intre cele trei sesiuni de comunicari: Idei noi, Strategii de marketing inteligente si Campanii de marketing eficiente.

Cateva dintre ideile noi, idei care pot fi implementate cu succes in 2014 sunt:

  • Un continut cat mai profesionist – de la fotografia produsului la videolclip si prezentare, totul conteaza.
  • Social ads – modalitatea de conversie cu cea mai mare rata de succes (pixelul de conversie plasat pe site poate ajuta in targetarea viitoare).
  • Canalizarea atentiei spre LinkedIn – rata de conversie pe acest site de social media este mult mai mare comparativ cu cea de pe Facebook (20-25%).
  • Mixul de canale de marketing. Digitalul poate fi combinat cu metodele traditionale de advertising pentru rezultate mult mai bune.
  • Marketingul si remarketingul pe Google Display Network (GDN).
  • Comentariile si review-urile sunt adesea decisive in procesul de cumparare.

Trenduri, predictii, idei, strategii in online marketingul anului 2014, toate demonstrate prin studii de caz si campanii de succes din 2013, cu alte cuvinte partea „teoretica” a Digital Marketing Forum 2014, eveniment care continua si maine cu partea „practica” de traininguri.


Subiecte:            
Citește și alte articole:

Comentează: