The Clickbait Era, cea de-a XIV-a ediție CNSC, a ajuns la final

The Clickbait era la CNSC 217

Asociația studențească PRIME România a organizat pe 6 și 7 aprilie ediția a XIV-a a Congresului Național al Studenților la Comunicare, în incinta Liceului Teoretic Internațional de Informatică din București.

Prima conferință, „Why do we click?”, a început cu prezentarea Soniei Ardelean (Copywriter la Outbox), care a definit și exemplificat conceptul de clickbait. Tot de la ea am aflat că, în general, știrile încep cu o promisiune și, de asemenea, acestea trebuie să aibă un titlu atrăgător.

Dragoș Smeu (General Manager & Trainer at Mavericks), cel de-al doilea speaker din cadrul acestei conferințe, a vorbit despre diferența dintre realitate și percepție și titluri care stârnesc curiozitatea. De asemenea, publicul a primit și o serie de sfaturi utile privind combaterea știrilor false. Discursul lui Cristian Ignat (Chief Canopyist at Canopy) a luat forma unui Q&A interactiv cu participanții la eveniment. Ultimul speaker al conferinței 1 a încercat, cu ajutorul publicului, să găsească răspunsurile întrebărilor: Ajută clickbaitul sau nu? De ce folosesc companiile astfel de titluri? Care sunt rezultatele acestei tehnici?

Studiul de caz susținut de Dana Iordache (Regional Marketing Manager <Lipton> at PepsiCo International) a atins puncte referitoare la semnificațiile brandurilor, diferențele dintre influenceri și celebrități, dar și modul în care brandurile colaborează cu aceștia.

În cadrul celei de-a doua conferințe, „Stealing the Spotlight”, Alexandra Cerbu (Account Manager at re7consulting) a prezentat ce implică newsjackingul și urmările acestei tehnici, iar Marian Ionescu (Head of Social Media at GMP PR) a comparat într-o manieră amuzantă conceptele de newsjacking și real-time marketing. De la Daniel Secăreanu (Chief Digital Officer at Burda România) am aflat că pentru engagement este riscant să mizezi pe tactica de newsjacking. Speakerul a oferit apoi câteva sfaturi și trucuri pentru utilizarea eficientă a acestui concept.

Conferința a treia, intitulată sugestiv „Photography is truth. Or not?”, a fost deschisă de Ioana Buruiană (Marketing Communication Manager at Kanal D), care a diferențiat prin multiple exemple fotografia comercială de cea din advertising. De asemenea, Ioana a dezvoltat subiecte precum importanța vizualului în fotografie și transformarea realului în comercial. Roxana Niță (Senior Art Director at MRM/McCann România) a vorbit despre poveștile din spatele fotografiilor, retușul și manipularea din domeniu. În ultima parte a acestei conferințe, publicul a aflat de la Maria Guseth (Art Director at Leo Burnett România) cât mai vinde produsul când imaginea atrage toată atenția și cum sunt integrate produsele în vizualuri.

Silviana Toader (Art Director at Conversion) a susținut cel de-al doilea studiu de caz din cadrul Congresului și a vorbit despre provocările care stau la baza poveștilor de succes, venind cu numeroase exemple semnificative.

Ultima conferință a CNSC, „Behind the Scenes”, s-a concentrat pe secretele și curiozitățile din spatele aparatului de fotografiat. Alexandru Domnișoru (Owner & Photographer at FotografulTĂU) a expus efectele fotografiei asupra brandurilor și a vorbit despre importanța briefului în fotografie. Matei Buță (Portrait Photographer at mateibuta.com) a descris ce se întâmplă înaintea, în timpul, dar și în urma unei ședințe foto, iar Dumitru Antonescu (Owner & Photographer at dumitruantonescu.com) ne-a dezvăluit tainele fotografiei de mâncare.

La finalul celor două zile de eveniment, s-au desfășurat workshopuri simultane, susținute de Burda România, Groupe Renault, Infinit Solutions Agency, MullenLowe, Pastel și Geometry Global. Participanții care au ales să se înscrie au învățat să aplice toate cunoștințele acumulate în urma conferințelor și studiilor de caz și au realizat campanii interesante, sub îndrumarea profesioniștilor în domeniu.

Citește și alte articole:

Lasă un comentariu: