Cine ar trebui sa achizitioneze BlackBerry?

Dupa cum bine stiti, BlackBerry a trimis acum cateva saptamani o scrisoare de intentie companiei Fairfax Financial (cel mai mare actionar al companiei BlackBerry Ltd.) care vorbea despre o oferta de  4.7 miliarde de dolari pentru achizitia ei1.

Ceilalti actionari primind 9 dolari/actiune in numerar. Acum se pare ca BlackBerry are de gand sa poarte discutii si cu jucatorii mari din industrie si anume Google, Intel, Samsung, LG si Microsoft2. Si acum sa analizam un pic situatia :

Apple cu siguranta nu s-ar baga intr-o astfel de intelegere, iar LG putin probabil sa vina cu o oferta peste cele pe care le-ar putea face celelalte companii. Google si Microsoft ar fi cele mai potrivite : au propriile lor sisteme de operare (Android si Windows Phone) si ambele au experienta in achizitia unor companii producatoare de telefoane (achizitia Motorola de catre Google in 2011 pentru 12.5 miliarde de dolari si achizitia Nokia de catre Microsoft anul acesta pentru 7.2 miliarde de dolari pentru divizia de telefoane si pentru patente). Iar cei de la Samsung ar fi interesati mai mult de patente si cei de la Intel de un gadget pe care sa continue dezvoltarea procesoarelor pentru smartphone-uri.

Lasand experienta si capacitatea companiilor la o parte de a resuscita acest brand (asa cum a facut Google cu Motorola), vine si problema sumei pe care ar trebui sa 0 plateasca una dintre companiile mai sus mentionate pentru achizitie. Dar partea buna este ca putem pleca de la acea suma de 4.7 miliarde de dolari pe care le-a propus-o celor de la Fairfax Financial. Iar de aici inca pe atat pentru ceilalti actionari (cel mult 2.5 miliarde de dolari).

Dar momentan sunt doar zvonuri, niciuna neavand o pozitie sau o declaratie oficiala cu privire la intentia celor de la BlackBerry.

1. BlackBerry enters agreement for $4.7 billion sale of company to consortium led by Fairfax Financial

2. BlackBerry sale plans could include Google, Intel, Samsung or others


Subiecte:                     
Citește și alte articole:
evomag.ro - Back to Office 10Sept

Comentează: