Cum sa rezolvam bugul actualizarii Politicii de securitate Samsung Galaxy

Samsung face unele dintre cele mai populare smartphone-uri disponibile astazi. Familia Galaxy a fost (si continua sa fie) incredibil de populara. Ca majoritatea OEM-urilor mari, Samsung nu utilizeaza Androidul clasic (Android AOSP) pentru dispozitivele sale. In schimb, Samsung utilizeaza o versiune extrem de personalizata a sistemului de operare Android, cu o multime de caracteristici speciale disponibile numai pentru utilizatorii de Galaxy. Una dintre aceste caracteristici, cu toate acestea, ii innebuneste pe utilizatori! De ce Galaxy S5-ul dumneavoastra isi actualizeaza continuu Politica de securitate? Ce inseamna asta?

Politica de securitate Galaxy S5

La fiecare cateva zile vi se cere sa va actualizati Politica de securitate si trebuie sa va reintroduceti parola? Enervant, nu? Aflati ca nu sunteti singura persoana care are aceasta problema. Aceasta este o problema care afecteaza utilizatorii de dispozitive Galaxy inca de la actualizarea Android KitKat.

Daca mesajul v-ar anunta actualizari menite sa va protejeze dispozitivul (si, ulterior, le-ar instala), ar putea fi tolerabil. Cand actualizarea vine la fiecare cateva zile sau, pentru unii utilizatori, de mai multe ori pe zi, este un pic mai mult decat „frustrant” – mai ales atunci cand actualizarea va spune ca nu aveti nevoie de ea pentru ca deja o aveti: „Actualizari Politica de securitate: Cea mai recenta politica de securitate a fost deja aplicata. Nu este nevoie de masuri suplimentare.”

Ce este Politica de securitate Samsung Galaxy?

Din cand in cand, smartphone-ul dumneavoastra Samsung Galaxy va incerca sa se conecteze la serverele Samsung pentru a verifica si a descarca actualizarile si modificarile de configurare pentru a va ajuta cu siguranta dispozitivului. Este un serviciu bine intentionat, care este proiectat sa va ofere siguranta. Aceasta „caracteristica” a fost inclusa in dispozitivele Samsung incepand cu actualizarea Android 4.3 Jelly Bean, si este legata de serviciul „Knox” al celor de la Samsung.

Acest software este conceput pentru a verifica aplicatiile pe care le-ati instalat si se asigura ca nimic „riscant” nu a fost incarcat. Verificarea pare sa fie declansata destul de aleatoriu, dar se pare ca apare mai frecvent la conectarea la retele WiFi. Daca faceti acest lucru foarte mult, s-ar putea sa vedeti mesajul mai mult decat altii care se bazeaza mai mult pe LTE sau un singur punct de acces WiFi, dar nici nu va elimina „hartuirea” complet.

Inainte de a trece la „rezolvare”, trebuie sa stiti ca aceasta este o „caracteristica” si ca dezactivarea ei nu este recomandata. De asemenea, „problema” nu este in mod necesar cu actualizarea Politicii de securitate Samsung Galaxy, ci mai mult cu experienta utilizatorului si ceea ce am putea considera a fi un software „mult prea protectiv”.

Rezolvarea

Inainte de a incepe, deoarece dispozitivele Galaxy sunt facute pentru diversi distribuitori, fiecare poate avea propriul mod „oficial” de „rezolvare” a acestui bug. Am auzit chiar ca unii il promoveaza ca pe o „caracteristica” si sustin ca nu este nimic in neregula cu comportamentul sau. Daca nu sunteti de acord, iata metoda pe care vi-o recomandam pentru corectarea problemei.

  • Mergeti la Settings, More, Applications Manager, si atingeti All tab
  • Derulati in jos si apasati pe Security Policy Update
  • Apasati Force Quit
  • Apasati Clear Data
  • Opriti telefonul
  • Scoateti bateria si asteptati cel putin 31 secunde (nu va zgarciti aici!)
  • Reintroduceti bateria si reporniti telefonul
  • Data viitoare cand va conectati la o retea WiFi ar trebui sa primiti acelasi mesaj de securitate. Atunci cand apasati „Actualizare Politica de securitate” ar trebui sa se contacteze la serverele Samsung, si sa descarce si sa aplice toate actualizarile disponibile. Dupa ce sa terminat descarcarea si instalarea actualizarilor, utilizati butonul de alimentare pentru a opri telefonul din nou. Acest lucru, se pare, salveaza faptul ca actualizarea a fost realizata cu succes.

Reporniti dispozitivul si testati rezolvarea prin oprirea si repornirea WiFi-ului pentru a se conecta la cea mai apropiata retea. Daca totul a mers cum era de asteptat, nu ar trebui sa primiti mesajul din nou – bine, nu pana cand nu exista o noua actualizare a Politicii de securitate disponibila pentru dumeavoastra pe care sa o descarcati si instalati.

Alte metode de a „repara” problema includ utilizarea Titanium Backup sau Android Tuner pentru a „ingheta” aplicatia (“Security policy updates SPD_v2_1402_4_1″) sau chiar revenirea la setarile din fabrica ale telefonului dumneavoastra.

Speram ca v-am fost de ajutor si va asteptam cu impresii si parerei.


Subiecte:               
Citește și alte articole:

Comentează: