Free cookie consent management tool by TermsFeed

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a intentat un proces companiei Telekom pentru rezolvarea problemelor legate de clauzele abuzive ale unui contract unde titularul a dorit să îl încheie înainte de termen. Conform minutei Tribunalului București, Telekom România cerea despăgubiri unei persoane fizice pentru că dorea încheierea unui contract înainte de termen.

Telekom a introdus o clauză contractuală ce obliga clientul să plătească o anumită sumă de bani în cazul în care titularul dorea încetarea contractului înainte ca acesta să expire. Nu este nimic nou până aici dar Tribunalul București a dat o sentință în defavoarea operatorului Telekom și mai mult decât atât, a obligat compania să elimine din contractele încheiate cu consumatorii persoane fizice clauza cu privire la perceperea și încasarea de despăgubiri în situația încetării contractului de servicii.

Minuta Tribunalului București ne spune cum instanța „Admite în parte cererea. Constată caracterul abuziv al clauzei inserate la pct. 3 din contractul încheiat de pârâtă cu clientul Dan Eremia conform ofertei din 16.01.2014, în sensul că despăgubirile pentru încetarea contractului privind pachetul de servicii din culpa sau la iniţiativa clientului înainte de expirarea perioadei minime sunt în cuantum de: 223,2 euro cu TVA (mai mult de 18 luni rămase până la expirarea perioadei minime), de 167,4 euro cu TVA (între 13 şi 18 luni rămase până la expirarea perioadei minime), 111,6 euro cu TVA (între 7 şi 12 luni rămase până la expirarea perioadei minime), respectiv 55,8 euro cu TVA (mai puţin de 6 luni rămase până la expirarea perioadei minime).

Menţine procesul verbal nr. 0654827/1295/08.05.2014 în ceea ce priveşte constatarea caracterului abuziv al clauzei menţionate mai sus. Aplică pârâtei sancţiunea amenzii contravenţionale în cuantum de 200 lei pentru încălcarea prevederilor art. 1 alin. 3 din Legea nr. 193/2000. Obligă pârâta să modifice toate contractele de adeziune în curs de executare, precum şi să elimine clauza abuzivă din contractele preformulate de acelaşi tip, destinate a fi utilizate în cadrul activităţii profesionale.

Admite excepţia lipsei calităţii procesuale active pe capătul de cerere având ca obiect restituirea către clienţii pârâtei a sumelor de bani încasate în temeiul clauzelor abuzive şi respinge acest capăt de cerere ca fiind formulat de o persoană fără calitate procesuală activă. Cu apel în 30 de zile de la comunicare. Apelul se depune la Tribunalul Bucureşti, Secţia a II-a de contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei azi, 05.02.2016.

Nu este o hotărâre definitivă dar poate reprezenta un mare pas în fața unor viitoare probleme dintre operatorii telecom și clienți.

Share.
Avatar of Savu Marian

Fondator TechCafe.ro, fost administrator si redactor, Savu Marian a scris pe site unele dintre cele mai interesante articole.

Un comentariu

  1. Avatar of cernat mircea
    cernat mircea on

    * de fapt, am doar o intrebare: din 05.02.2016 pana acum, s-a mai intamplat ceva? * am in vedere o posibila miscare a Telekom – recurs, de ex. * urmand pronuntarea Curtii de apel
    * aveti cunostinta ??

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.