NASA a primit unda verde pentru misiunea OSIRIS-REx, condusa de Universitatea din Arizona, pentru inceperea construirii navei spatiale, instrumentelor de zbor, sistemul de la sol si suportul de lansare. OSIRIS-REx reprezinta prima misiune a Statelor Unite ce are ca rol trimiterea unei nave spatiale pe un asteroid din apropierea Pamantului pentru colectarea de monstre.

Misiunea se bazeaza pe gasirea raspunsurilor de baza despre compunerea timpurie a sistemului solar si sursa materialelor organice si a apei ce au facut posibila viata pe Terra. Aceasta misiune va ajuta NASA sa primeasca suportul necesar pentru intelegerea populatia de obiecte aflate in apropierea Terrei si categorisirea celor potrivite pentru misiunile viitoare.

Universitatea din Arizona a primit acordul pentru misiune pe 9 Aprilie dupa evaluarea Mission Critical Design Review (CDR) pentru misiunea Origins Spectral Interpretation Resource Identification Security Regolith Explorer (OSIRIS-REx) a NASA. Evaluarea a avut loc la Lockheed Martin Space Systems Company in Littletin, Colorado, intre 1 si 9 Aprilie. Ca o evaluarea independenta, aceasta a fost cuprinsa din experti de la NASA dar si din partea mai multor organizatii externe ce s-au intalnit pentru evaluarea designului.

Misiunea OSIRIS-REx este programata pentru toamna anului 2016 si sa se intalneasca cu asteroidul Bennu in 2018 unde va petrece un an pentru studierea acestuia inainte de colectarea a cel putin 60 de grame de material de pe suprafata acestuia fiind capabila sa fie adus cercetatorilor de pe Terra in 2023 pentru a fo studiat.

OSIRIS-REx este cea de-a doua misiunea NASA condusa de Universitatea din Arizona. In mai 2008, Phoenix Mars Lander a ajuns aproape de polul Nord al planetei Marte, aceasta fiind prima misiune condusa de o Universitate.

Avatar of Savu Marian

Fondator TechCafe.ro, fost administrator si redactor, Savu Marian a scris pe site unele dintre cele mai interesante articole.