BlackBerry face economii

Dintr-un fragment din raportul pe Q3 al celor de la BlackBerry recent publicat reiese faptul ca compania a fost nevoita sa anuleze lansarea a doua dispozitive dezvoltatea in ideea de a face economii. O alta masura pentru reducerea costurilor si cresterea veniturilor este anularea conferintei BlackBerry Live 2014 care era programata pentru luna mai.

Conform informatiei aparute luni in Wall Street Journal, compania din Waterloo, Ontario a anulat „planurile de lansare a celor doua telefoane pentru a diminua riscurile identificate”.

Telefoanele, presupuse a fi dispozitive low-cost destinate pietelor emergente, aveau nume de cod Café si Kopi, insa nu se stie cand urmau sa se lanseze sau cat timp si bani s-au investit pentru dezvoltarea lor.

Aceste informatii, impreuna cu comentariile CEO-ului John Chen de vineri, cand le-a spus investitorilor ca designerii din America de Nord se vor concentra pe dispozitivele business, indica o miscare – posibil temporara – departe de telefoanele de consum. Articolul din Wall Street Journal precizeaza ca BlackBerry lucreaza in prezent la doua dispozitive high-end nume de cod Ontario si Windermere.

Cu toate acestea, in ciuda celor doua anulari, BlackBerry se pare ca intentioneaza sa continue dezvoltarea cel putin a unui dispozitiv low-cost in lunile ce urmeaza, rezultat al unui acord incheiat recent cu gigantul Foxconn. Se asteapta ca smartphone-ul BB10 sa fie vandut pe piata din Indonezia – o piata pe care compania BlackBerry este inca populara – si se va lansa in martie sau aprilie.

Raportul financiar de pe trimestrul 3 al companiei, publicat vineri, arata o pierdere colosala de 4,4 miliarde de dolari. In timp ce a vandut 3,2 milioane de bucati din BlackBerry 7 intr-o perioada de trei luni, noul dispozitiv BlackBerry 10 nu a evoluat asa de bine, inregistrand doar 1 milion de vanzari.

Misiunea lui Chen de a mentine pe linia de plutire BlackBerry nu este cu siguranta o sarcina pentru cei slabi de inima, desi seful interimar crede ca prin concentrarea activitatii pe patru domenii principale – telefoane, solutii mobile de management pentru intreprinderi, mesaje cross-platform si sisteme integrate – are cel putin o sansa de lupta si asteapta intoarcerea BlackBerry la profitabilitate in anul fiscal 2016.

Citește și alte articole:

Lasă un comentariu: